bmwpower.no

BMW 325i 2.7 TURBO - MOTOR

Innsprut/tenning:
* Electromotive TEC GT datasprut/tenning
* Electromotive DFU-coiler
* 3 bar map sensor
* Aeromotive justerbar bensintrykksregulator
* 6 stk 998ccm dyser
* 2 stk Bosch 984 bensinpumper (rekker til ca 1000hk)
* Catch tank for bensin
* Spesiallaget alu fuelrail med AN-6 tilkoblinger og slanger




Motor:
* Fabrikkny orginal BMW topp, portet og mirafrest av PPF
* Sveiste vannkanaler i topp av PPF
* Kraftige ventilfjærer og retainers
* Emen Z45 turbo kamaksel
* DBilas Dynamics justerbart kamdrev
* ARP studs toppbolter
* Oringet BMW M20B25 motorblokk, 84mm borring
* Smidd veiv fra m21, 81mm slanglengde. Gir 2.7 liter slagvolum
* Hprofil stålråder 130mm
* Smidde JE Racing lavcompstempler, komp. forhold 8:1
* Balansert veivparti
* Vektjusterte råder og stempler
* PPF Forsterkningsplate i bunn av motor





Turbo/grenrør/Intercooler/Innsug:
* 6-1 Grenrør, laget i syrefast rustfritt, polert
* COMP CT4TBB .81AR turbo m/kjeramiske kulelager.
* Tial MV-R wastegate
* TurboXS High Performance dualstage boost controller
* Spesiallaget "as large as possible" intercooler, High Flow
* Spesiallaget alu innsug
* Wilson 80mm spjeldhus
* PPF 50mm dumpventil




Drivlinje:
* Forsterket Sachs 618 trykkplate
* 4 puck sinterlamell
* ZF M3 E36 girkasse
* Hardyskive fra M5 3.8l
* Mellomaksel fra 325E
* M3 25% diffbrems, 3.25 utveksling




Understell:
* K-Sport Coilover kit, høydejusterbart




Bremser:
* XYZ Racing bigbrake kit fremme og bak
* Stålomspunnede slanger